Туган тел укытучысы Денисова Гөлүсә Рәшид кызы сайты

Меню сайта
Мини-чат
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 10
Статистика

Онлайн : 1
Кунаклар: 1
Кулланучылар: 0

3 нче сыйныф өчен татар теленнән дәрес эшкәртмәсе

Тема: Сыйфатның чагыштыру дәрәҗәләре

әреснең тибы:    дәресе.        

        Дәреснең максатлары: 1. Белем бирү максаты - Укучыларның сыйфат темасы буенча белемнәрен: мәгънәсен, сорауларын искә төшерү, сыйфат ның чагыштыру дәрәҗәсе турындагы белем бирү, башка сүз төркемнәреннән аеру, сөйләмдә дөрес куллана белү күнекмәләре булдыру.

2. Фикер сәләтен үстерү максаты - Укучыларның логик фикерләү сәләтен, мөстәкыйльлекләрен, иҗади активлыкларын һәм танып-белүне үстерүгә ярдәм итү.

3. Тәрбияви максат - аралашу һәм коллективта хезмәттәшлек итү күнекмәләрен формалаштыру.

Кулланылган технологияләр: проблемалы-диалогик технология, үстерелешле укыту

Укучыларның танып-белү эшчәнлеген  оештыру формалары: парлы , индивидуаль.

 Көтелгән нәтиҗәләр:

предмет буенча: сыйфатның чагыштыру дәрәҗәсен куллана белүне булдыру

шәхси: яңа материалны өйрәнүгә,  танып - белүгә кызыксыну күрсәтү;

уку эшчәнлегендә уңышка ирешүнең сәбәпләрен аңлау (дисциплиналы булу, игътибарлы, җаваплы булу,  хезмәт сөючән, үз көчеңә ышану).

Универсаль  уку күнекмәләре:

регулятив: дәрестәге эшнең максатын укытучы ярдәмендә ачыклау;
укытучы тәкъдим иткән алгоритм буенча эшләргә өйрәнү;

танып-белү:Сыйфатларга тиешле аффикслар ялгау

укучыларның  һәм  укытучының уртак эше  буенча нәтиҗәләр ясау;
укытучы җитәкчелегендә эш алгоритмы төзү;

коммуникатив: башкаларның сөйләмен тыңлау һәм аңлау;

 бергә эшләү процессында,  фикерләр каршылыгы   булганда да,  сыйныфташлар белән уртак фикергә килергә кирәклеген аңлау .
тәрбияви: Укучыларда көзге табигатьнең матурлыгын күрү.

 

 

 

 

Оештыру этабы.Укучыларның уку эшчәнлеген мотивлашты(психологик уңай халәт тудыру) Исәнләшү, укучыларның дәрескә хәзерлеген барлау.

 

-Исәнмесез, укучылар , хәерле көн барыгызга да.Татар теле дәресен башлыйбыз.Дәреслек , дәфтәрегез, ручкаларыгыз әзерме ?Алар тәртиптәме ?Табигатьтә алтын көз хөкем сөрә. Һәр көн үзенеңсары яфраклары,салкын җилләре белән , яңгырлы иртәләре белән сәламли , мәктәпкәозата . Әмәктәптән соңякты кояшлы аяз көннәре , бай табигате белән каршы ала. Бер -беребезгәкөзге имин көннәр ,дәресебезнеңуңышлы үтүен теләп кояш кебек бер-беребезгәелмаеп алыйк әле. Безгәбүген дәрескәкунаклар килде . Әйдәгез әле алар белән дәисәнләшик .Укучылар, игътибар итегез әле, бүген көн ниндиматур! Без дә бер-беребезгә матур итеп елмаеп дәресебезне башлыйбыз.

Сыйныфта кем дежур?

-Дәрестә кемнәр юк?

Урамда нинди һава?

-Бүген яңгыр явамы?

-Бүген җил бармы ?

-Хәзер елныңнинди фасылы?

-Көз нинди ?

Бик дөрес, укучылар. Бу сузләр нинди сорауга җавап бирә?

Правильно , ребята . Осень самое прекрасное время года . Она не только красивая , но и богатая . Люди собирают урожай , наслаждаются осенней красотой . Обратите свое внимание на доску .

Слайд №1

Бу алма тәмле . Бу алма тәмлерәк.

Бу агач зур . Бу агач зуррак.

Бу яфрак сары. Бу яфрак сарырак.

Какие слова вы не можете перевести ?

А по рисунку что можете сказать?

Правильно , сравнивают. Значит , что мы будем делать на уроке? Какую цель поставим ?

Чтобы показать , что предмет обладает каким -нибудь качеством в большой или меньшей степени , чем другой говорим как ?

Дөрес , укучылар . Зур -большой , ә зуррак -больше,сары -желтый, сарырак -желтее, тәмле -вкусный , тәмлерәк -вкуснее.

Это сравнительная степень прилагательных . Сыйфатның чагыштыру дәрәҗәсе .

Яңа белемнәрне беренчел үзләштерү
Ребята, кто мне скажет , когда мы сравниваем прилагательные какие аффиксы добавляем ?

Дөрес. А как думаете в каких случаях добавляем -рак , а в каких случаях -рәк?

Мисаллар китерегез әле.

Дөрес, укучылар , Әйдәгез эле сыйфатларны чагыштыру дәрәҗәсендәязып карыйк. Дәфтәрләрне ачабыз, бүгенге көннең числосын язабыз Слайд №3

Матур...

Чиста...

Кечкенә...

Йомшак...

Кызык...

Тикшерәбез. Слайд №4

Что можете сказать о прилагателных йомшак и биек ?Какой секрет таят в себе слова йомшак и кызык ?

Дөрес , укучылар . Когда будете добавлятьокончания -рак/-рәк обратите внимание на слова , которые заканчиваются на букву "К", в сравнительной степени “К” берет свою звонкую пару "Г"

Кем миңа мисал китерә ала?

Физкультминутка

4. Яңа белемнәрне үзләштерүне тикшерү

Дәреслек белән эш. 2нче күнегү һәр сүзне кычкырып укы һәм тәрҗемә ит .

3нче күнегүне парлап эшлибез.Укучылар бу күнегүне үтәүөчен алгоритм буенча эшләргәкирәк.

Слайд

1. Определить основу слова;

2. Перевести на татарский язык ;

3. Определить какие гласные в слове;

4.Вспомнить правило ;

5.Прибавить нужный аффикс.

Например :

1.Светлее-светлый.

2. Светлый -якты.

3 . Гласные твердые.

4. Гласные твердые добавляем аффикс -рак.

5. Яктырак .

Слайд ( с ответами )

Укучылар, әйдәгез әле сыйфатларны кулланып җөмләләр төзибез .

Дәрес ахырына якынлашты . Өй эшен язабыз. 33 нче бит 5нче күнегү( нужно придуматьпредложения по рисункам используя аффиксы -рак /рәк.

5. Дәрескәйомгак ясау. Рефлексия

Укучылар , без буген дәрестә нишләдек ?

Куйган максатыбызга ирештекме ?

А теперь покажем на дереве достижений насколько оказался доступным и усвоенным материал сегодняшнего урока.

Слайд.

Сары( желтый)-Дәрес кызык булды, мин теманы аңладым (Урок был интересный , я тему понял)

Коңгырт ( коричневый ) -Дәрес ошады, ләкин мин теманы аңламадым .( Урок понравился, но я не понял тему )

Кызыл( красный)-Дәрес ошамады, мин теманы аңламадым. ( Урок не понравился , я тему не понял )

 

Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Май 2024  »
ДүшСишЧәрПәнҖомШимЯкш
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архив записей
Друзья сайта

Copyright MyCorp © 2024
uCoz